niedziela, 16 sierpnia 2015

Wakacje w Słowenii (cz. 7) – tolminski kanion rzeki Soča

Nieopodal miejscowości Tolmin znajduje się przygotowany dla turystów kanion rzeki Soča. Właśnie tam dzisiaj się udaliśmy.
Żeby dostać się do Tolmin musieliśmy objechać spory kawałek gór po obrzeżach Triglavskiego Parku Narodowego drogą pełną zjazdów, podjazdów, zwężeń, serpentyn i agrafek. Ale było warto. Na miejscu skierowaliśmy się wg drogowskazów z napisem „Tolminska korita” na bezpłatny parking, po czym przy wejściu do kanionu opłaciliśmy za wstęp (4 euro od dorosłej osoby). Dostaliśmy angielską mapkę (tłumaczenia polskiego jak na razie nie ma), a także słowo na drogę od stojącego przy wejściu chłopaka. Opis słowny był niezbędny, bo na mapce wydrukowano marszrutę w odwrotnym kierunku.

Całość przejścia zajmuje ok. 1,5 godziny, ale myśmy zostali tu dłużej z uwagi na piękno koryta rzeki Soča. Bliskość granicy powoduje, że są tu prawie sami Włosi, na szczęście w niezbyt dużych ilościach. Można więc dowoli odpocząć, a nawet popływać. To ostatnie to wyzwanie dla prawdziwych twardzieli, gdyż temperatura rzeki wynosi 8 st. C.

Most przy wejściu do kanionu...

...oraz widok na ścieżkę, którą będzimy wracać

Most z drugiej strony

Jaskinia Dantego, dom kilku rodzajów nietoperzy

Głowa niedźwiedzia wciśnięta między skały

Kołyszący się most

Szliśmy tym mostem na początku wędrówki

I jeszcze jedno spojrzenie w górę